موفقیت سونی و نینتندو در ارزش سهام


این روزها سونی و نینتندو از نظر شرایط اوضاع بسیار خوبی را سپری می‌کنند و ارزش سهام آن‌ها در موقعیت خوبی قرار دارد. تقاضای کنسو‌ل‌ برای این دو شرکت بزرگ کنسول ساز ژاپنی در هفته‌ی گذشته و در آستانه‌ی تعطیلات زمستانی، افزایش بسیاری داشته که این قضیه در افزایش ارزش سهام نینتندو و سونی تأثیرگذار بوده است.

بر اساس برخی خبرها می‌توان گفت سهام نینتندو حدود ۶.۶ درصد افزایش داشته و میزان این افزایش بیش از افزایش یک سال اخیر بوده است. سهام نینتندو اکنون به رقم عظیم ۶۷.۸۵۰ ین (معادل ۶۴۷.۹۶ دلار) به ازای هر سهم رسیده است. این رقم بیش‌ترین میزان ارزش سهام نینتندو بوده است.

از آن‌طرف، اوضاع برای سونی هم فوق‌العاده بوده است. در پنجشنبه سونی با افزایش ۲.۶۶ درصدی سهام خود مواجه شده است و به‌این‌ترتیب ارزش سهام این شرکت به ازای هر سهم به رقم ۱۰.۰۲۵ ین (معادل ۹۵.۶۷ دلار) رسیده است. از سال ۲۰۰۱ که پرفروش‌ترین کنسول سونی یعنی پلی‌استیشن ۲ عرضه شده بود، تا به امروز، این اولین باری است که ارزش سهام شرکت سونی از ۱۰.۰۰۰ ین بالاتر می‌رود. اگر به تاریخچه سونی رجوع کنیم می‌بینیم که در نسل هفتم سهام سونی با کاهش قابل‌توجهی مواجه شده بود اما اکنون به بیش‌ترین میزان خود در ۲۰ سال اخیر رسیده است که نشان می‌دهد که عملکرد سونی در این سال‌های اخیر بهبود پیدا کرده و در بخش‌های مختلفی از جمله بخش بازی‌های ویدیویی به ثبات و موفقیت بسیار خوبی رسیده است.

در سال ۲۰۲۰، هر دو شرکت به موفقیت‌های بزرگ خود در این چند سال ادامه داده و پاسخ آن را نیز دریافت کرده‌اند. کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شد، امسال پرفروش‌ترین کنسول بازار در میان رقبای خود بود. کنسولی که هر روز بیش از پیش جذابیت‌های خود را برای گیمرها نشان می‌دهد. در این ماه اخیر که کنسول‌های نسل بعد منتشر شدند، باز هم این نینتندو سوییچ بود که بیش‌ترین فروش را در آمریکا ثبت کرد. هرچند پلی‌استیشن ۵ به خاطر گران‌تر بودن، از نظر دلاری فروش بالاتری را تجربه کرد و همچنین توانست در میان فروش افتتاحیه کنسول‌ها در تاریخ رکوردشکنی کند. با این اوصاف شاید منطقی باشد که چرا سهام نینتندو و سونی در این مدت چنین افزایش زیادی داشته است.


[ بازدید : 150 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 1 دی 1399 ] [ 22:04 ] [ smsreson ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]