ابر رایانه ای که قوانین فیزیک را جا می گذارد


Cerebras CS-1 یک سوپرکامپیوتر قدرتمند است که به بزرگترین تراشه کامپیوتر جهان که ۱.۲ ترلیون ترانزیستور دارد مجهز شده است. حالا طبق گفته محققان، این ابررایانه می‌تواند اتفاقات آینده را سریعتر از قوانین فیزیک پیش‌بینی کند.

این تراشه ۴۶۲ سانتی‌متر مربعی در تحلیل بیش از ۱ میلیون متغیر از تغییرات دما گرفته تا حرکت سه بعدی جریان هوا چنان قدرتمند است که می‌تواند آن سریعتر از زمان واقعی نشان دهد.

این تراشه و ابررایانه با همکاری آزمایشگاه ملی فناوری انرژی وزارت انرژی آمریکا توسعه پیدا کرده و سریعترین سیستم محاسبات هوش مصنوعی در جهان است.

Cerebras در یادداشتی نوشته: «این محصول درهای جدیدی را به سمت دستاورهای بزرگ در عملکرد محاسبات علمی باز می‌کند. CS-1 اولین سیستمی است که قدرت کافی برای شبیه‌سازی بیش از یک میلیون سلول مایع سریعتر از زمان واقعی را دارد.

با توجه به این کارایی، CS-1 می‌تواند برای شبیه‌سازی نیروگاه بر اساس شرایط عملیاتی جاری مورد استفاده قرار بگیرد و سریعتر از قوانین فیزیک به شما می‌گوید که چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد.»

Cerebas می‌خواهد پا را از این هم فراتر بگذارد و نسل آینده تراشه‌ها خود را به ۲.۶ تریلیون ترانزیستور مجهز کند. این پیشرفت امکان شبیه‌سازی شرایط ‌پیچیده‌تر را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک اعتقاد دارد که به احتمال ۹۹.۹۹ درصد جهانی که در آن زندگی می‌کنیم یک شبیه‌سازی کامپیوتری است.

تا رسیدن به توانایی شبیه‌سازی واقعی جهان راه طولانی در پیش داریم و احتمالا نمی‌توانیم با کامپیوترهای سنتی آن را تجربه کنیم. با این وجود پیشرفت در کامپیوترهای کوانتومی فوق قدرتمند می‌تواند ما را یک گام به چنین هدفی نزدیکتر کند.



[ بازدید : 140 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 6 آذر 1399 ] [ 9:06 ] [ smsreson ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]