ناوهای آمریکایی ، ۲۴ ساعته ، توسط پهپادهای نداجا ، رصد میشوند.


ناوهای آمریکایی ، ۲۴ ساعته ، توسط پهپادهای نداجا ، رصد میشوند.

دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، با حضور در برنامه "نگاه یک‌" شبکه اول‌سیما طی سخنانی اظهار داشت: پیشنه ساخت ناوشکن‌هایی مانند "سهند" به تدبیر تاریخی رهبر انقلاب مبنی بر ساخت ناوشکن هایی با توان حمل بالگرد و شلیک موشک بر می‌گردد. با این تدبیر رهبر انقلاب همه حوزه های علمی در سطح ملی به تکاپو افتادند تا چنین آرایه ای از صنعت دفاعی به وجود آید.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش و‌نیروهای مسلح از همان اول انقلاب زیر بار تحریم‌ها قرار گرفتند و‌ حتی یک‌ موشک ساده هم در اختیار نداشتیم. اما امروز روی عرصه یک شناور بسیار پیچیده نشستیم و با مردم صحبت می‌کنیم. اگر‌ کشوری می‌خواهد نیروی دریایی داشته باشد باید بداند از بیرون چیزی در اختیار او‌ نمی‌گذارند.

دریادار خانزادی با اشاره به خرید تسلیحات از سوی برخی کشورهای منطقه تصریح کرد: این کشورها به شدت به بیرون وابسته بوده و دارای امنیت وابسته و‌ جزر و‌ مدی هستند. ما نمی‌‌توانیم امنیت و‌منافع کشورمان در دریا را به اراده دیگران گره بزنیم. سطح تجهیزات ساخت ما با سطح فناوری دنیا تفاوتی ندارد. امروز‌ ساخت ناوشکن هایی مانند سهند برای ما بسیار ساده شده و این شناور نسل‌جدیدی از گیربکس‌ها و سامانه های هدایت را در اختیار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: مهمترین پیام رونمایی از ناوشکن سهند عبور از خط تحریم‌ها است. کشوری که تجهیزات دفاعی را خودش تامین‌ می‌کند، دارای یک‌ امنیت پایدار است. ما بلافاصله بعد از ناوشکن "جماران" شاهد رونمایی از ناوشکن "دماوند" بودیم و "سهند" سومین محصول از ناوشکن‌های کلاس موج است. ما تعداد زیادی از‌ این ناوشکن‌ها را با توجه به وسعت سواحل‌مان در دست ساخت داریم‌ که در آینده خبرهای خوشی در این زمینه خواهید شنید.

دریادار خانزادی درباره ناوشکن "دنا" گفت: ناوشکن "سهند" پنجمین عضو خانوداه ناوشکن‌های کلاس موج بود و سومین عضو این خانواده ناو شکن دنا است که در آینده از آن رونمایی می‌شود.

فرمانده نیروی‌دریایی ارتش درباره سامانه "کمند" عنوان کرد: بیشتر ناوشکن های بزرگ دنیا مجهز به مسلسل های خودکار دوربرد هستند که تا فاصله 4 کیلومتری می‌تواند اهداف را نابود کند. سامانه کمند می‌تواند اهداف را در فاصله 4 کیلومتری با شلیک 4 تا 7 هزار گلوله منهدم کند و توانایی مقابله با انواع موشک‌های کروز را دارد. ساختار مهمات این سامانه از فناوری بسیار بالایی برخوردار است که اجازه چنین نواخت تیری را به ما می‌دهد.

وی درباره مراحل ساخت ناوهای "شیراز و خلیج فارس" مطرح کرد: کار طراحی ناو آموزشی خلیج فارس به طور کامل تمام شده و ناو شیراز هم یک ناو برای ماموریت‌های خاص است که برای اولین بار نیروی دریایی به آن دست می‌یابد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه زیر دریایی یک‌سلاح آفندی است گفت: زیردریایی های غدیر زیردریایی های بسیار چابک و‌مناسب برای خلیج فارس هستند. البته اگر آمریکایی ترتیبات امنیتی منطقه را بر هم‌نزنند خلیج فارس یکی از امن‌ترین مناطق دنیا است. زیردریایی های "غدیر" از نوع زیر دریایی گشتی است که توان حمل اژدر و سایر تسلیحات را دارد. این زیردریایی قابلیت کف نشینی در عمق 200 متری را دارد و می‌تواند از همان عمق سلاح خود را شلیک کند. زیردریایی " فاتح" که یک زیردریایی تاکتیکی است در حال طی کردن مراحل آزمایشات دریایی است. فاتح دارای ظرفیت‌های دفاعی است که سعی می‌کنیم خیلی از آنها نام نبریم تا قابلیت غافلگیری آن حفظ شود. می تواند از اعماق دریا کار هایی انجام دهد که دشمن تصور آن را نمی‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در باره اشراف نداجا به تنگه هرمز گفت: اشراف به تنگه هرمز کار روز‌مره ما است. از زمانیکه دشمن از بنادر خود جدا می شود تا زمانیکه وارد منطقه ما می‌شوند زیر چشمان بیدار و تیز بین فرزندان این کشور هستند. ما حتی گفت و گوهای آنها را به صورت لحظه به لحظه رصد می‌کنیم. پرنده‌های بدون سرنشین ما به صورت شبانه‌روزی بالای سر دشمن قرار دارند و ما آنها را رصد می‌کنیم.

دریادار خانزادی با بیان اینکه "ترامپ" اطلاع دقیقی از گسترش نیروی دریایی این کشور در منطقه ندارد، گفت: بیش از 6 ماه است که آمریکایی‌ها حضور معنا‌داری در منطقه ندارند و این به سبب اقدامات نیروهای دریایی سپاه و ارتش است. اقدامت ما در دریا نسبت به قبل سختگیرانه تر شده، اگر آنها حضورشان در منطقه را بیشتر کنند طعم این اقدامات را خواهند چشید.

وی درباره همکاری نیروهای دریایی ارتش و سپاه گفت: طرح‌های ما و سپاه به صورت کاملا مشخص وجود دارد. نیروهای دریایی ارتش و سپاه ید واحده هستند و در تمام رده های تعامل بسیار خوبی با یکدیگر داریم تا امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت ایران را تامین کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره مقابله با دزدی‌های دریایی خلیج عدن اظهار داشت: چطور ممکن است یک‌دزد دریایی 700 مایل از ساحل فاصله بگیرد و یک کشتی بزرگ را برباید. معلوم است از این دزدان پشتیبانی می‌شود. برای مهار کردن این دزدی ها باید سواحلی که محروم هستند را مدیریت کرد. غربی‌ها مدعی حقوق بشر هستند باید این کار را انجام دهند. حدود 10 سال است که دزدی دریایی در خلیج عدن رواج‌پیدا کرده ما در آنجا حاضر شدیم و تاکنون بالغ بر 58 ناوگروه به این منطقه اعزام کردیم. در هر ماموریت چندین مرتبه با دزدان دریایی درگیر شدیم. این اقدامات همچنان ادامه دارد و در این فضا نیروی دریایی هند احساس کرد اگر این موضوع ادامه پیدا کند، هزینه‌های دریانوردی افزایش پیدا می‌کند؛ لذا اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند را ایجاد کرد.

وی‌ ادامه داد: با حضور نیروی دریایی ارتش در این اجلاس پای آمریکایی‌ها را از این اجلاس قطع کردیم. تا زمانیکه ما هستیم اجازه بازگشت آنها را نخواهیم داد. طی ماههای آینده اجلاس کمیته امنیت دریایی این اجلاس در بندر عباس برگزار می‌شود. کشورهای منطقه با حساسیت این موضوع را دنبال می‌کنند. در قالب این اجلاس در نظر داریم در نیمه اول سال آینده رزمایش مشترکی در این حوزه برگزار کنیم.

دریادار خانزادی با بیان اینکه نیروی دریایی یک‌نیروی بین‌المللی است، عنوان کرد: دریانوردی با شناورهای نظامی به خودی خود قدرت آفرین است. امروز بین نیروی دریایی ایران و ایتالیا روابط خوبی وجود دارد و در آینده یک ناوگروه از ارتش به ایتالیا سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشرفته‌ترین سطح فناوری مربوط به زیردریایی و ناوشکن است، گفت: موتورهایی که روی این شناورها نصب شده موتورهای بسیار پیشرفته و‌ بومی است و ما امروز دارای دانش و فناوری بالای ساخت تجهیزات دریایی هستیم.

دریادار خانزادی با اشاره به توسعه سواحل مکران اظهار داشت: اتفاق مهمی که‌باید در این منطقه بیافتد، احیای تمدن دریایی در سواحل مکران است. استقرار نیروی دریایی در این منطقه به تقویت کانون های تمدن دریایی کمک‌می‌کند. برای توسعه سواحل مکران هم ظرفیت‌های حکومتی نیاز است و‌هم ظرفیت‌های خصوصی نیاز است. رهبر انقلاب مرتبا از ما درباره توسعه سواحل مکران سوال می پرسند و از ما گزارش می‌خواهند. امروز طرح‌های یکپارچه‌ای برای توسعه این سواحل وجود دارد که دولت به خوبی در حال انجام آن است. امروز شرایط سواحل مکران نسبت به قبل بسیار بهتر شده است و مردم در کنار نیروهای مسلح در حال تلاش برای تغییر چهره این مناطق هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به وضعیت نیروی دریای در دریای خزر تصریح کرد: ما در دریای خزر در طول تاریخ امکان دریانوردی تجاری نداشتیم اما امروز امکان ساخت شناورهای نظامی را داریم تا امنیت را در این منطقه بر قرار کنیم. موضوع خاصی در رابطه با امنیت در دریای خزر نداریم جز شیطنت بیگانگان که اجازه ورود آنها را به این منطقه نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: کلید حرکت نیروی دریایی نیروی انسانی است که باید با استفاده از این نیرو امنیت را در دریا برقرار کند. ساخت تجهیزات به روز‌ در کنار نیروی انسانی کار آمد می تواند یک‌غافلگیری برای دشمن باشد و نیروی انسانی ما متکی به آموزه‌های دینی و انقلابی است که در ترکیب با تجهیزات پیشرفته همان خواست رهبر انقلاب را محقق می‌کند که پای آن ایستاده‌ایم.


[ بازدید : 126 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 19 آذر 1397 ] [ 16:35 ] [ smsreson ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]